Schade melden

Hoe kunt u uw schade melden bij VLIEG? Het is handig uw polisnummer bij de hand te hebben.

Download het digitaal schade formulier.
 (invulbare PDF)

Het is raadzaam eerst de PDF op uw computer op te slaan, vervolgens deze in te vullen en als bijlage mailen naar schade@vlieg.nl. U kunt het formulier ook printen en handmatig invullen.


Hoe kunt u het beste een schade melden? Maak een keuze:

Meld de schade binnen drie dagen. Dit kan schriftelijk, telefonisch of via internet.

Schriftelijk:
Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Stuur het formulier vervolgens op naar VLIEG. Wij nemen uw schadeclaim bij ontvangst direct in behandeling. U kunt het Europees Schadeformulier bij ons bestellen of hier downloaden

Telefonisch:
Neem contact op met VLIEG, tijdens kantooruren op: 072 – 541 42 43, kies optie 1.
Direct hulp nodig? Bel dan naar het nummer van de Alarmcentrale zoals dat op uw groene kaart staat vermeld.

Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

Tip!
Laat de schade aan uw personenauto herstellen bij een geselecteerd herstelbedrijf bij u in de buurt. Kijk op uw Groene kaart voor telefoonnummer of website.

Bel binnen drie dagen naar VLIEG. Wij vertellen u hoe u verder moet handelen.

Vul, na telefonisch overleg, zo spoedig mogelijk het schadeformulier in en stuur deze, per post of e-mail, naar VLIEG. U kunt het schadeformulier hier downloaden, of wij sturen het u toe. Als herstel in natura mogelijk is via één van de geselecteerde “Herstel Verzekerd”- reparatiebedrijven, is het invullen van een schadeformulier meestal niet eens nodig.

Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

Erken geen aansprakelijkheid; wij zoeken dit voor u uit.

Bel binnen drie dagen naar VLIEG. Wij vertellen u hoe u verder moet handelen.

Vul, na telefonisch overleg, zo spoedig mogelijk het schadeformulier in en stuur deze, per post of e-mail, naar VLIEG. U kunt het schadeformulier hier downloaden of wij sturen het u toe.

Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

Bel binnen drie dagen naar VLIEG. Wij vertellen u hoe u verder moet handelen. Als u in het buitenland bent als u hulp nodig heeft, neem dan contact op met de Alarmcentrale zoals deze op uw groene kaart staat vermeld.

Vul, na telefonisch overleg, zo spoedig mogelijk het schadeformulier in en stuur deze, per post of e-mail, naar VLIEG. U kunt het schadeformulier hier downloaden of wij sturen het u toe.

Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

Meld de schade binnen twee weken. Neem contact op met VLIEG tijdens kantooruren op 072 – 5 41 42 43. Als u in het buitenland bent als u hulp nodig heeft, neem dan contact op met de Alarmcentrale zoals die op uw polis staat of (als u een VIP Woonpakket heeft afgesloten) op uw VIP Woonpakket-verzekeringspasje.

Is er sprake van vermissing of diefstal? Zorg altijd voor aangifte bij politie, hotel of reisbegeleiding.

Vul het schadeformulier altijd zo compleet mogelijk in en geef duidelijk aan of u nog gegevens of zaken zult nasturen. Vermeld altijd het schadenummer als u de gegevens nastuurt. U kunt het schadeformulier hier downloaden of wij sturen het u toe.

Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

Wilt u een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering in verband met een ongeval of een conflict? Neem dan binnen drie dagen na het incident contact op met VLIEG.

Wij melden hoe u verder moet handelen.

U kunt uw schade ook rechtstreeks melden bij de rechtsbijstandverlener:

- SRK: 079 - 344 81 81 of nieuwemelding@SRK.nl . Vermeld uw polisnummer en de voorwaarden VIP06.
- DAS: 020 - 6 517 517 of http://www.das.nl/zaakaanmelden. Vermeld uw polisnummer en dat u verzekerd bent bij VAG Assuradeuren.

Wilt u een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering in verband met een ongeval of een conflict? Neem dan binnen drie dagen na het incident contact op met VLIEG.

Wij melden hoe u verder moet handelen.

Telefonisch

U kunt onze schade afdeling bellen: 072 - 541 42 43. Kies optie 1. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

telefonisch

Online

Dit is mogelijk via uw persoonlijk digitaal dossier of het invullen van ons digitaal schadeformulier.

online

Schriftelijk

U vult het schadeformulier in en stuurt het op naar VLIEG Verzekeringen, Postbus 1003, 1810 KA, Alkmaar.

post